SEO Structuur

Gebruik van titels

Correct gebruik van de titels is een van de belangrijkste aspecten voor een goede SEO structuur. Je kan een website vergelijken met een boek. Zonder titels, tussenkopjes en hoofdstukken is het erg lastig lezen en is het totaal niet gebruiksvriendelijk. Voor een website is dit eigenlijk hetzelfde. Iedere pagina dient over een titel te beschikken. Deze titel moet geschreven zijn in een Heading 1. Dit geef je met de volgende html code aan <h1>TITEL</h1>. Dit is dus eigenlijk het belangrijkste woord van de pagina en vat het onderwerp van de pagina samen. Daarnaast is het handig om gebruik te maken van tussenkopjes. Op deze manier kan je de verschillende onderwerpen op een pagina aangeven. Dit moet geschreven zijn in een Heading 2. Dit geef je met de volgende html code aan <h2>TUSSENKOPJE</h2>. Op deze manier is het voor zowel zoekmachines als gebruikers duidelijk waar bepaalde stukken van de tekst over gaan.

Gebruik van interne links

Een belangrijk aspect van de SEO is linkbuilding. Dit is het verkrijgen van relevante links naar je website vanaf andere websites. Net zo belangrijk is het gebruik maken van interne links. Interne links zijn links op uw eigen website op een pagina die naar een andere pagina verwijzen. De links moeten relevant zijn en het moet nuttig zijn voor de gebruiker. In dit artikel is het woord linkbuilding een interne link naar de linkbuilding pagina. Hier is de link erg relevant want we vertellen er hier wat over. Daarnaast is het handig voor de gebruiker. Als die niet bekend is met linkbuilding is hij of zij een muisklik verwijdert van een hele pagina over linkbuilding. Op die manier voegt de interne link ook echt wat toe. Omdat een website eigenlijk altijd meerde pagina’s bevat die relevant zijn aan elkaar adviseren wij om eigenlijk op iedere pagina een aantal interne links te plaatsen.

Meta titels en descriptions

Het belang van geoptimaliseerde meta titels en descriptions wordt nog wel eens onderschat. Een meta titel en description zijn zichtbaar in de organische zoekresultaten van je website. Het is dus de eerste kennismaking van een zoekmachine gebruiker met je website. Het is van belang om direct aan te geven wat de gebruiker op de pagina kan verwachten als er op de advertentie wordt geklikt. Daarnaast is het slim om het belangrijkste zoekwoord i.c.m. een longtail zoekwoord in de titel te zetten. Ook moeten de titel en de description over halen tot klikken. Op deze manier zorg je voor een hogere CTR en dus ook voor meer bezoekers bij hetzelfde aantal vertoningen. Let ook goed op de maximale lengte van uw titels en descriptions. Het ziet er niet mooi uit wanneer het maximale aantal tekens wordt overschreden.

 

Meer informatie over uw SEO Structuur? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op