Google Ads in het buitenland

Analyseer de concurrentie

Voor dat u de campagne opzet is het belangrijk dat u bekijkt wat de concurrentie is. Op deze manier kan u beter uw biedingen bepalen en weet u of uw aanbod erg competitief is t.o.v. de anderen. Dit is eenvoudig te doen met het hulpprogramma voor zoeken. Hier stelt u in op welke locatie uw computer zich zogenaamd bevindt en van welk domein van Google u gebruikt maakt.

Begin beperkt en specifiek

Als u een nieuw Adwords account opzet voor uw campagnes in een nieuw land is het belangrijk dat u erg specifiek en exact begint. Het is verstandig om in het begin direct hoge advertentieposities te halen en een hoge CTR te halen. Op deze manier krijgen de zoekwoorden in het account hogere kwaliteitsscores en zal u CPC op langere termijn lager zijn. Ook krijgt uw account een betere score wat absoluut een verschil maakt. Een begin maken in een nieuw account kost altijd even tijd en geld om dezelfde prestaties te halen als een account dat al een tijd draait.

Google Translate

Het kan zo simpel zijn. Haal uw Nederlandse account door Google Translate en verander de instellingen en u bent klaar. Dit is absoluut niet waar. Dit is wel mogelijk maar gaat ten koste van de CTR en kwaliteitsscores. Bij uw advertentieteksten zullen sommige zinnen in een bepaalde taal erg vreemd lijken en hierdoor zullen er minder mensen klikken op uw advertenties (CTR). Daarnaast is het zoekwoord gebruik in landen erg verschillend. Zo kan een veelgebruikt zoekwoord in het Nederlands wanneer deze wordt vertaald in een ander land een laag zoekvolume hebben. Op die manier krijg je lagere advertentieposities en gaat het ten koste van de kwaliteitsscores. Neem dus uw tijd of huur een vertaler in die erg kritisch naar het account kijkt.

Google Ads over de grens

Bent u overtuigd dat u meer uit uw campagne kan halen? Ga dan eens het gesprek met ons aan. We hebben ervaring in Adwords en helpen u dan ook graag verder.

Neem contact op