Voor de organische posities is de laadtijd van een website erg belangrijk. Google meet deze laadtijd en houdt hier rekening mee in het algoritme. Het idee hierachter is dat Google de ervaring van de gebruiker steeds belangrijker gaat vinden. Een snelle laadtijd is volgens Google positief dus slaat dit ook terug op de SEO en het algoritme. Je helpt dus je bezoekers en jezelf als je de laadtijd van een website optimaliseert.
Dit is een bewezen feit. Wanneer een site een snellere laadtijd heeft gaat de conversie omhoog. Amazon heeft dit in het verleden getest. Een vertraging in de site leidde tot een lagere conversie en hierbij natuurlijk een lagere omzet. Bij Amazon is het effect natuurlijk ook erg mooi meetbaar omdat ze gigantisch veel bezoekers hebben. Maar bij goede online strategie maken juist de kleine punten het verschil ten opzichte van de concurrentie.
Enkele quick wins die je kan toepassen waardoor de laadtijd significant zal verbeteren.
Wilt u het niet zelf oplossen maar het door een specialist laten doen? Dan kan u ons natuurlijk altijd nog inschakelen. Wij regelen alles direct met je hosting en/of I(C)T partij en kunnen het in sommige gevallen helemaal zelf organiseren.